woensdag 22 februari 2012

Manieren om stress te beheersen

                           Tumblr_lwxg9hwmca1qmdjeto1_1280_large1_large
Je moet nog leren voor een proefwerk voor morgen, maar je moet ook nog naar de tandarts en een cadeautje kopen voor je vriendin, waar je morgen naar toe gaat. Je kan het allemaal niet tegelijk en dan heb je zoveel STRESS!! 

Maar hoe kan je nou stress verminderen of beheersen? Stress is eigenlijk de manier waarop je lichaam reageert op iets dat buiten je om gebeurt. Beter gezegt : Het is jouw reactie op het dagelijks leven. Jouw omgeving, gebrek aan slaap, onvoldoende beweging, slechte voeding en negatieve gedachten zijn allemaal stressvolle dingen die deel uitmaken van het dagelijks leven.

Ik ga een paar van die tips aan jullie vertellen want iedereen heeft wel eens stress.

Have fun!



♥ Geef jezelf positieve peptalk.

♥ Start met het bijhouden van een dagboek en schrijf alles op waar je gespannen van wordt en ook waarom

♥ Ontwikkel een bewustzijn waarbij je beseft dat je gespannen bent en vervolgens lahct om je eigen reacties

♥ Beweeg regelmatig ; het verlaagt het stressniveau en remt de productie van adrenaline af.

♥Mediteer en yoga ; het kalmeert je.


Deze tips heb ik uit het boek, waar ik gister een artikel heb geplaatst ; Beautygids!

Zelf heb ik ook nog tips

♥ Sluit je ogen en denk aan leuke dingen, en dat alles goed komt

♥ Gebruik een gezichtsmasker daar word je rustig van én het is goed voor je huid!

♥ Ga een dagje naar het strand als het mooi weer is 

♥ Lekker met je vriendinnen even shoppen!


Dat was het, ik hoop dat jullie het leuk vonden :)

1 opmerking: